Kamis, 12 November 2015

Qigong Healing - 2 Pendekatan utama

Qigong Healing - 2 Pendekatan utama

"Beri seorang lelaki ikan dan anda memberi makan kepadanya untuk sehari. Mengajar seorang lelaki untuk menangkap ikan dan anda memberi makan kepadanya untuk seumur hidup" Peribahasa Cina

Apabila ia datang untuk menggunakan penyembuhan qigong untuk menghilangkan sakit atau penyakit, terdapat 2 pendekatan utama (Pssst, ada 3, tetapi anda akan mempunyai untuk membaca untuk mengetahui apa yang ada).

Belajar qigong dan amalan qigong - di kesan anda menggunakan qigong untuk menyembuhkan diri sendiri.
Pergi ke qigong penyembuh berkelayakan dan mereka menyembuhkan anda.
Secara peribadi, saya rasa pilihan yang terbaik adalah nombor 1. Itu keseluruhan: memberi seseorang ikan dan anda memberi mereka makan untuk sehari Vs mengajar mereka cara menangkap ikan dan memberi makan kepada mereka untuk thang kehidupan masa sebenar besar dengan saya.

Tetapi bagaimana kerja qigong, dan apa yang anda cuba untuk mencapai sama ada anda melakukan perkara bekerja sendiri atau mendapatkan penyembuh qigong untuk melakukannya untuk anda?

Apabila saya bercakap penyembuhan, apa yang saya bercakap tentang adalah mengeluarkan yang menyekat pengaliran tenaga harmoni melalui sungai-sungai tenaga (meridian) badan anda.

Jadi dalam pilihan 1, anda bertanggungjawab untuk mengeluarkan tersumbat. Dalam pilihan 2 penyembuh qigong anda bertanggungjawab untuk mengeluarkan tersumbat.

Sekarang jika anda pergi ke penyembuh qigong seperti saya, terdapat pilihan ketiga, kerana selain daripada saya bekerja 'hidup' anda untuk menghapuskan mereka tersumbat, saya akan mengajar anda qigong senaman yang boleh diamalkan untuk meneruskan dan mempercepatkan kerja-kerja yang saya sudah siap.

Secara peribadi saya telah sentiasa menjadi peminat besar pilihan 1. Anda belajar qigong dari seorang guru yang baik dan kemudian anda mengamalkan apa yang diajar - setiap hari - dan anda bekerja pada anda. Anda menyingkirkan tersumbat, anda adalah penyembuh qigong anda sendiri.

Menggunakan metafora ikan kami Saya lebih suka anda belajar bagaimana untuk memberi makan diri anda daripada datang kepada saya untuk ikan.

Mengajar orang qigong adalah salah satu perkara yang paling menyeronokkan dan memberi ganjaran yang saya lakukan, kerana saya tahu mereka boleh menggunakan kemahiran yang mereka belajar untuk menjadi penyembuh mereka sendiri ..

Anda lihat, saya tidak pasti sama ada masyarakat barat malas atau sama ada hidup kita hanya begitu penuh gila sibuk-ness bahawa kita tidak mempunyai masa untuk menjaga diri kita sendiri. Kami begitu digunakan untuk pergi kepada orang lain untuk menjaga keperluan kita.

Rasa tidak sihat - pergi ke doktor. Kereta tidak berfungsi dengan baik - pergi ke garaj. House keperluan redecorating - pergi ke pembina dan lain-lain

Sekarang tidak mendapat saya salah, saya orang pertama yang menyokong tugas-tugas menyerahkan kepada profesional untuk mendapatkan mereka dilakukan, tetapi kesihatan anda adalah sesuatu yang anda tidak boleh meninggalkan di tangan 'profesional'. Kesihatan anda adalah sesuatu yang anda harus aktif dalam terlibat dalam setiap hari dan qigong adalah alat yang hebat untuk berbuat demikian.

Berikut adalah cerita.

Katakan anda mempunyai dua orang lelaki. Satu adalah teruk lebih berat dan kaya sebagai Solomon. Yang lain adalah dalam kesihatan yang besar tetapi miskin weasel a.

Orang kaya itu berkata, "Saya akan memberikan anda satu bilion pound untuk pemindahan kepala saya ke bahu anda dan kepala ke bahu saya. Supaya saya mendapatkan tubuh yang indah anda dan anda mendapat saya. Tetapi anda juga akan kaya."

Saya bertaruh bahawa dalam masa satu tahun, badan mans kaya baru yang sihat ini akan kelihatan seperti yang berlaku sebelum ini - berat badan berlebihan dan knackered dan lelaki miskin yang mendapat badan yang berlebihan berat badan akan cergas dan sihat semula.

Anda lihat ia bukan apa yang dilakukan terlalu anda, ia adalah apa yang anda lakukan kepada anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar