Kamis, 12 November 2015

Menyembuhkan Jangkitan Candida Melalui Diet Alone - Adakah Ia Kemungkinan?

Menyembuhkan Jangkitan Candida Melalui Diet Alone - Adakah Ia Kemungkinan?

Satu amaran bahawa kita tidak akan menghilangkan candida melalui diet semata-mata adalah sebahagiannya benar. Jika kita hanya makan biji labu, biji anggur, walnut hitam, bawang putih mentah, ulas tanah segar, cili merah, minyak zaitun, teh halia segar, oregano segar, thyme, peppermint, kayu manis, teh pau'd'arco, dan rami tanah, tidak akan menjadi diet untuk menyembuhkan candida sepenuhnya?

Malangnya, saya terlalu biasa untuk memeluk seperti diet. Dan keluarga saya membenci bau bawang putih menembak dari tiap-tiap liang badan saya. Ini akan berlaku jika anda terus terang menyatakan 5 ulas dan menelan mereka dengan perut kosong - yang saya lakukan! Ia membawa kepada beberapa gilang-gemilang ganas die-off, dan saya tidak mempunyai tanda-tanda selama 2 minggu. Tetapi mereka melarang saya daripada melakukan ini sekali lagi kerana mereka terus mengatakan, "... tidak boleh mengendalikan ini!"

Dr. Michael Murray dalam bukunya "Penyakit Perut" dan "Gangguan pencernaan" membuat dakwaan bahawa bawang putih mentah adalah lebih berkesan membunuh candida daripada nystatin. Bukankah itu menarik?

Satu lagi pilihan untuk candida pesakit adalah pembersihan kolon. Terdapat banyak cara anda boleh pergi tentang melakukannya, tetapi saya mengesyorkan membaca Bernard Jensen "Panduan untuk usus yang lebih baik Care". Ia menyedarkan. Kebanyakan program pembersihan kolon yang menggunakan enema, kerana mereka mencapai matlamat yang anda mahu dalam jumlah minimum masa. Menggunakan agen pemukalan seorang diri- seperti psyllium, biji rami, pektin, bran- akan mengambil masa yang lebih lama. Tetapi tidak menggunakan julap kerana sekali badan anda menjadi ketagih kepada mereka, ia tidak boleh mendapatkan semula dan belajar untuk mengosongkan seperti biasa. Juga kolon anda menganggap mereka sebagai racun.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar